אתר אינטרנט תדמיתי – המסגרת הכללית של תהליך ההקמה

אתר אינטרנט תדמיתי – המסגרת הכללית של תהליך ההקמה

iStock_000014332065XSmall

בעבר, הזכות להקמת אתרי תדמית הייתה שמורה לעסקים גדולים או בינלאומיים מתוך תפיסה כי עסק בסדר גדול כזה צריך להיות נוכח בעולם האינטרנט. מאז עברו מספר שנים והתפיסה הזאת פינתה את מקומה להבנה כי אתר אינטרנט הוא חלון הראווה של העסק שלנו ללא קשר לגודלו או לנפח פעילותו.

לאחר שהבנו כי אתר תדמית הוא כרטיס ביקור לכל דבר והחלטנו לפנות לחברת בניית אתרים, כדאי לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

עיצוב אתר תדמיתי

בשנים האחרונות ומאז כניסתן של המערכות הבנויות על קוד פתוח לעולם בניית האתרים, ניתן לבנות אתר תדמית מרשים וייחודי בתקציב המותאם לעסק. מערכות הקוד הפתוח, כמו מערכת וורדפרס למשל, מתוחזקת על ידי קהילת מתכנתים בכל העולם שמייצרים בכל יום עוד ועוד תבניות עיצוב, קטעי קוד וווידג’טים שלמעשה מאפשרים יצירת בידול וייחודיות בין האתרים.

הבסיס לאתר הוא התבנית ואותה ניתן לשנות בהתאם לצרכים הייחודיים של העסק. בתום התהליך קשה יהיה לזהות מה הייתה התבנית הבסיסית. כאשר מחליטים על עיצוב האתר יש לקחת בחשבון את אופי העסק, למשל: אם מדובר באתר תדמיתי של אדריכל או צלם, כדאי לשקול להציג בתמונות גדולות מתחלפות בדף הבית את העבודות. אם מדובר במשרד עורכי דין לדוגמה, מומלץ לפרט יותר על השירותים המקצועיים ולשים פחות דגש על מסרים ויזואליים בדף הבית.

בנוסף לאופן הצגת העסק, כדאי להתאים את הצבעים באתר לתחום בו העסק פועל. למשל, אם האתר פועל בתחום הרפואי מומלץ להשתמש בצבעים כחולים ולבנים ותבנית נקייה; אם האתר פועל בתחום הילדים מומלץ לבחור בצבעים מגוונים וחזקים. כמובן שבכל פרויקט יש לבחון את האסטרטגיה השיווקית של העסק, קהל היעד, מתחרים ועוד, בכדי להקים אתר ייחודי ושמבטא את המסרים הנכונים עבור העסק.

מרכיבי תוכן באתר

כפי שצוין קודם, אתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור לעסק שלכם ולכן תמונה מרשימה ככל שתהיה פשוט לא תמיד מספיקה כדי להעביר את כל המסר המקצועי שברצונכם להעביר. בדף הבית כדאי לרשום בנקודות את היתרונות היחסיים שיש לעסק שלכם, מהם השירותים שאתם מציעים או המוצרים שאתם מוכרים – בין אם זה כטקסט אן פשוט כותרת ברורה, חשוב שהגולש מיד יבין לאן הוא הגיע, מה יש כאן בשבילו ומה הוא יכול להפיק מהאתר שלכם.

בנוסף, כדאי ליצור דף אודות העסק שלכם ודף מאמרים מקצועיים או בלוג. הבלוג נותן לכם אפשרות לצאת קצת ממסגרת האתר, להשתמש בשפה קצת פחות רשמית ולהתקרב ללקוח תוך כדי מתן טיפים מועילים, מידע נוסף על התחום, פרטים חדשים על העסק שלכם  ועוד.

קידום האתר במנועי החיפוש

לאחר שבחרנו את התמונות, כתבנו את התוכן וסוף סוף העלינו את האתר לאוויר – המלאכה לא הסתיימה. כעת יש לדאוג שיראו אותנו ברשת האינטרנט ובמיוחד במנוע החיפוש של גוגל. נושא הקידום הוא רחב ומתעדכן כל הזמן ולכן נרחיב על כך בפוסטים הבאים, אך רק נאמר כי מומלץ להשכיר את שירותיה של חברת קידום אתרים (SEO), כי לאחר כל המאמץ שהושקע באתר, חבל לא להשוויץ!

לסיכום, בניית אתר תדמיתי הינו הבסיס למיתוג עסקי. כיום, תוכלו להתחיל עם בניית אתר בוורדפרס לעסק שלכם, כאשר מתחילים בתהליך הבנייה, אנו ממליצים להיעזר בחברה מקצועית שיש לה ניסיון בתחום ויכולת לכוון אותך לתוצאה הטובה ביותר, להשקיע בתכנים ולא לשכוח את הקידום. בהצלחה!

  • מאת Vision Factory
  • פורסם ב- 07:03
  • 13/02/2012

    הצג תגובות

    אין תגובות


    הוסף תגובה