פרסונליזציה – הגולש במרכז

פרסונליזציה – הגולש במרכז

iStock_000004635404XSmall

בשנים האחרונות, מאז פרצו הרשתות החברתיות לתודעתנו ולחלק משגרת החיים שלנו, עולם השיווק באינטרנט חווה מהפך. עולם השיווק המסורתי שנהג לשים את הארגון במרכז ולצאת עם קמפיינים גדולים שפונים לקהל הרחב – הולך ונעלם. כולנו, אנשי השיווק וגם הצרכנים, ניצבים בפני מציאות חדשה ומרתקת שלא כדאי לאף אחד לפספס.

שיווק באינטרנט – העולם החדש

לפני שניכנס לעובי הקורה, קצת נתונים:

  • בישראל רשומים כ-3 מיליון משתמשים ברשת החברתית פייסבוק.
  • בחודש ינואר, 2012 פורסם מחקר בינלאומי על ידי חברת קומסקור שמראה כי הגולש הישראלי מוביל במספר שעות הגלישה ברשתות חברתיות – 11.4 שעות בחודש!
  • הגולש הישראלי אוהב מאוד את פייסבוק אך פעיל גם ברשתות חברתיות אחרות כמו: מקושרים, דה מרקר קפה, לינקד אין וטוויטר.
  • כ-30% מזמן הגלישה ברשת מוקדש על ידי הגולש הישראלי לרשתות חברתיות.

כפי שניתן להבין באופן ברור – הישראלים אוהבים רשתות חברתיות!

הרשת החברתית מאפשרת לגולשים לפתוח ערוץ תקשורת אישי משלהם עם מי שרק ירצו. ברגע שלא יחפצו בו עוד, הם אינם חייבים להישאר. וזהו למעשה השינוי הגדול בתפיסה הצרכנית וכתוצאה מכך, בתפיסה השיווקית החדשה.

הלקוח החדש מבין כי הכוח נמצא בידיו. הוא מחליט באילו פרסומות לצפות ועל אילו לדלג, איזה תכנים לקרוא ולהמליץ ועל איזה מסרים לוותר. העולם החדש של שיווק באינטרנט מוביל את המשווקים לפתח אסטרטגיות שונות שפונות ללקוח באופן אישי יותר, פרסונאלי.

במחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית, על ידי eMarketer.com פורסמו התוצאות הבאות:

מהתרשים ניתן לראות כי אנשי שיווק בכל העולם מצביעים על כך שהם מקבלים תוצאות מעולות לקמפיינים שלהם במינימום עלויות. כאשר עושים שימוש נכון בכלים העומדים לרשותנו, השמים הם הגבול.

פנייה אישית

ארגונים וחברות מכל תחום שמעוניינים לאמץ את אסטרטגיית השיווק הפרסונאלית צריכים בראש ובראשונה לשנות את התפיסה השיווקית שלהם. מעכשיו הארגון לא עומד במרכז – אלא הלקוח.

  • חשבו למה הלקוח שלכם זקוק ולא מה החברה מציעה ללקוח.
  • תענו על הצורך הרגשי של הלקוח שלכם – הוא הגיע אליכם כדי למצוא פתרון לדבר מה.
  • היו הלקוח ליום אחד. כנסו לראשו ומחשבותיו של הלקוח הטיפוסי שלכם, גלשו באתר ונסו להבין האם הוא משרת את הלקוח בצורה הטובה ביותר.

לאחר שעברתם את השלבים הראשונים בשינוי התפיסה, אמצו אחת או יותר מהדרכים הבאות כדי לפנות את הלקוח שלכם באופן אישי:

  1. דיוור ישיר: דיוורים ישירים המבוססים על מערכות אוטומטיות בהחלט עושים עבודה טובה. הדואר האלקטרוני מגיע ללקוח כאשר שמו הפרטי מתנוסס בכותרתו והתוכן מבוסס על תחומי העניין שלו. שיווק בדואר אלקטרוני הוא כלי חזק אם עושים בו שימוש נכון.
  2. דף עסק בפייסבוק: כאמור, הרשת החברתית פייסבוק הפכה את רוב הישראלים למכורים של ממש. נדיר למצוא אדם ללא חשבון בפייסבוק ולכן כמשווקים, עליכם לעשות הכל כדי להיות שם. פייסבוק מציעה שירות בחינם של יצירת דף עסקי עם קישור לאתר העסק בדרך נוחה וקלה.
  3. שיווק off-line: גם כשמדובר בשיווק לא באמצעות רשת האינטרנט, יש לאמץ את השיווק הפרסונאלי כאסטרטגיה. אם בחרתם לשלוח גלוית שנה טובה, יום הולדת שמח או כל דבר אחר – מומלץ לשלב את שם הלקוח בראש הגלויה ולהציע לו מוצרים או שירותים בהם התעניין כבר בעבר. כך ירגיש שחושבים עליו לפני שמציפים אותו בניירת ויש תמורה בעד האגרה.

לסיכום, העולם החדש כבר כאן. השיווק הפרסונאלי מצליח להגיע אל הלקוחות והם מצידם מקבלים אותו בזרועות פתוחות. כל זמן שהלקוח או הגולש מרגיש כי הוא יחיד ומיוחד, כך יגבר האמון ביניכם ומערכת היחסים בין הארגון ללקוח תישאר יציבה ותימשך לאורך זמן.

  • מאת Vision Factory
  • פורסם ב- 07:11
  • 13/02/2012

    הצג תגובות

    אין תגובות


    הוסף תגובה