שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט רב ערוצי

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט SEM

האינטרנט החל להתפתח בשנות התשעים של המאה ה-20 ומאז עבר תהפוכות שונות. בתחילה שימש רק לצורכי צבא ותקשורת בינלאומית מודיעינית. היום אין כמעט אדם בעולם שלא נחשף לרשת האינטרנט ועושה בה שימוש יומיומי.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מעניינת בכל הקשור לשיווק באינטרנט. הצרכנים של היום בוחרים בעצמם את המידע שיוצג להם ולא להפך. אם בעבר חברות הציגו את הפרסומים שלהם בעיתונים, בשליחת דואר או בכל אמצעי אחר בכדי לחשוף את המבצעים והמוצרים השונים, היום הלקוח בוחר לאיזה אתר להיכנס ומשם לבחור את השירותים או המוצרים בהם הוא חפץ. העסקים היום רוצים להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, במרחב הווירטואלי כמובן, ולשם כך יש לשווק את החברה באינטרנט.

כלי שיווק באינטרנט

במרחב האינטרנטי קיימים מגוון כלים לשיווק ולפניך מספר דוגמאות:

  1. שיווק ברשתות חברתיות: מתוך התפיסה כי הצרכנים של היום מחפשים את המלצות החברים יותר מאשר פרסומות לקהל הרחב, פרסום ברשתות החברתיות הינה דרך מצוינת לשיווק באינטרנט. ברשתות החברתיות ניתן ליצור שיח בקרב קהילות שונות לגביי שירות שחברתך מציעה או מוצר חדש ובכך למעשה לנהל “קמפיין ויראלי”. במידה והקמפיין הויראלי מוצלח, כמעט ואין צורך לנהל אותו אלא הוא מנהל את עצמו בזכות הגולשים, התגובות שהם מעלים, המלצות וכדומה.
  2. שיווק במנועי חיפוש: השיווק הממומן הינו כלי שיווקי אפקטיבי בעל שני תפקידים מרכזיים – האחד, מעניק אפשרות להגיע ללקוחות פוטנציאליים בהתאם לחיפושים קודמים שלהם, פרופיל אישי ועוד. השני, אפשרות מעקב אחר התנועה שלהם ברשת מהרגע שלחצו על הפרסומת הממומנת של החברה. שיווק במנועי החיפוש דורש בדרך כלל ידע יותר מעמיק בתחום השיווק באינטרנט וחקר מילות מפתח, חקר מתחרים והגדרת יעדים נכונה יביאו למיקסום הכלי השיווקי הזה.
  3. קידום אתרים (SEO): השיווק באינטרנט כולל כמובן גם את קידום אתר החברה בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. זאת אומרת, שאתר החברה שלך יופיעו ככל הניתן גבוה בתוצאות מנועי החיפוש כאשר מחפשים דבר מה הקשור בשירותים שניתנים על ידך או מוצרים שנמכרים בחברתך. כאן כדאי להיעזר בחברה לקידום אתרים שיש לה הידע והניסיון לעסוק בכך אך ברשת ניתן למצוא מאמרים רבים בנושא ולנסות לעשות זאת לבד. יש לקחת בחשבון שאם עושים זאת באופן עצמאי, התוצאות יגיעו מאוחר יותר.
  4. ניתוח התנהגות הגולשים: אחד הכלים הידועים יותר (כלי חינמי) נקרא: Google analytics. כלי זה נותן לך נתונים על תנועת הגולשים לאתר, מהיכן הגיעו (ממנועי חיפוש, מאתרים אחרים, מרשתות חברתיות ועוד), כמה זמן שהו בכל דף, אחרי כמה זמן עזבו את האתר ועוד. כלי זה וכלים דומים לניתוח גולשים מעניקים מידע יקר ערך שעל פיו ניתן לשנות ולייעל את אתר החברה.

היתרון הגדול בשיווק באינטרנט הוא היכולת לשנות או לשדרג את הקמפיין בזמן אמת, בהתאם להתנהגות הגולשים. מומלץ להפיק דו”חות מדי מספר ימים שילמדו אותנו לגביי כמות הגולשים באתר, כמה מהם הגיעו דרך פרסומות, מהיכן בדיוק הם הגיעו לאתר החברה ועוד. במידה ולא נראית עלייה מיוחדת בתנועת הגולשים או רכישות המוצרים, ניתן לערוך את הקמפיין בצורה שונה ולראות אם יש שינוי. התהליך הראשוני כרוך בניסוי ותהייה עד שמתקבלת התוצאה הסופית והטובה ביותר עבור העסק שלך.

  • מאת Vision Factory
  • פורסם ב- 16:29
  • 13/11/2011

    הצג תגובות

    אין תגובות


    הוסף תגובה