תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן

תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן

תוכן

הגולש הממוצע ברשת האינטרנט מחפש קודם כל מידע. בין אם אלה המלצות על מוצרים, חופשות או מקומות בילוי ובין אם זה מידע מקצועי, חוברות הדרכה או טיפים מהתחום. המידע הזה יוגש לגולש בצורת טקסט כמובן וגם בצורות גראפיות כדוגמת תמונות ווידאו.

טקסט מול וידאו

בתור גולשים וצרכנים בכלל, אנחנו עוברים תהליך שבו על המידע שאנחנו צורכים להיות מהיר, קולע למטרה ויעיל. מתוך כך, המעבר לפלטפורמת הוידאו היא טבעית ביותר, שכן יש אפשרות ליצור בקלות קליפים ערוכים, קצרים ובעלי תוכן משמעותי. אך אין די בכך! לתוכן המסורתי, הכתוב אין תחליף ויתרונותיו רבים:

  1. קידום אתרים: אם בקידום אתרים ושיווק באינטרנט עסקינן, זה המקום להזכיר כי כל קידום טוב של אתר נותן דגש לתוכן. גוגל הוא מנוע החיפוש בו רוב הישראלים משתמשים (כ-90%) והוא כמובן מוביל את מנועי החיפוש הבינלאומיים. גוגל שם לו למטרה להתאים את תוצאות החיפוש לרצונותיו של הגולש. כפי שצוין, הגולש מחפש תוכן מסוגים שונים, ולכן באתרים שלנו אנחנו נוסיף תוכן איכותי שרלוונטי לאתר ושיכול להועיל לגולשים שלנו. ככל שהגולש יתעניין במה שכתוב, כך יישאר יותר זמן באתר, יבצע פעולות שונות, ישתף את התוכן ועוד, ולאורך זמן הפרמטרים האלו ישפיעו על הקידום של האתר במנועי החיפוש.  כל הגורמים האלה יהפכו את אתר האינטרנט לאטרקטיבי מבחינת הגולשים וגם מבחינת גוגל ונזכה לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.
  2. אפשרות העמקה: טקסט כתוב מעניק את היכולת להתעמק בנושא מסוים ללא התחשבות בזמן מוקצב. הגולש יחליט על איזה מהפרקים בטקסט לדלג ובאילו להתעמק, מה חשוב לו יותר ובמה אין לו צורך. כאשר אנחנו מפרסמים טקסט מקצועי ומפורט, אנחנו מעניקים לגולש את מכלול הידע והשליטה בתכנים שייקראו למעשה עוברת אליו. בשילוב המנצח הוא בין טקסט מלא ורחב, לבין סרטוני וידאו מקוצרים, וכן שילוב של אינפוגרפיקה כחלק מהתוכן. באמצעות שילוב זה, כל גולש יכול לבחור את הדרך שלו לקבל את התוכן, דבר שמספק ערך אמיתי לצרכים, לציפיות ולרצונות של הגולשים השונים.
  3. מעבר לתכנים נוספים באותו תחום: טקסט כתוב יכול להכיל הפניות לתכנים נוספים רבים באותו התחום או בתחומים משיקים שיכולים לעניין את הגולש. בצורה זו, יוצרים טקסט לא עמוס ולא ארוך מדיי ומעניקים לקורא חווית גלישה מקסימאלית על ידי הפנייתו לתכנים קשורים שעשויים לעניין אותו.

לסיכום, אין תחרות אמיתית בין וידאו לטקסט. הוידאו מספק תוכן ויזואלי, קליט ומהיר. התכנים הטקסטואליים מספקים לרוב מידע מקצועי ומעמיק יותר. הדרך המומלצת היא לעשות שימוש בכל הערוצים העומדים לרשותנו ובמקרה הזה: שילוב בין וידאו לטקסט. במידה והנכם רואים כי קיים צורך במיצג ויזואלי ניתן להציגו ואחריו לספק הסבר טקסטואלי מקיף באותו הדף. בהצלחה!

  • מאת Vision Factory
  • פורסם ב- 09:42
  • 08/12/2011

הצג תגובות

אין תגובות


הוסף תגובה